У Миколаєві 16 листопада відбувся допрем’єрний показ українського фільму про медіа “Редакція”. Після перегляду стрічки миколаївські журналісти обговорили фільм та як змінилася робота медійників за час повномасштабної війни.
Про це повідомляє представниця Інституту масової інформації в Миколаївській області Катерина Середа.
“Редакція” – комедія режисера Романа Бондарчука, яку профільне американське видання Variety назвало “сатирою постправди”. Сюжет розгортається в південному містечку на Херсонщині. Науковець природничого музею Юра стає свідком навмисного підпалу лісу. Прагнучи розповісти правду про лісові пожежі, він починає працювати в редакції місцевої газети. Однак натомість опиняється у вирі фейкових новин і корупційних схем. Адже на носі вибори мера, і головний кандидат роздає передвиборчі обіцянки попри те, що перебуває в комі.
Дискусія після показу фільму (зліва направо – Ольга Юркова, Олег Деренюга, Роман Бондарчук та Альона Ткаченко). Фото Катерини Середи
Показ пройшов за участю режисера фільму Романа Бондарчука та команди, яка працювала над його створенням. Модераторкою заходу була журналістка та співзасновниця незалежної української організації StopFake Ольга Юркова.
“У фільмі ніде не звучить, що це Херсон, бо ми хотіли зняти фільм про маленьке містечко, можливо навіть не тільки українське, бо ми показували його в інших країнах. Люди впізнають там своїх посадовців, свої невеличкі видання, які дозволяють собі різні дивні речі. Тому цей фільм доволі універсальний. Він про те, як влаштована природа людини і як традиційно склалося з маленькими містами”, – розповів Роман Бондарчук.
Після показу фільму відбулася дискусія за участю режисера Романа Бондарчука та представників місцевих медіа – CEO “МикВістей” Олега Деренюги та головної редакторки сайту “0512” Альони Ткаченко.
“Якби я подивився цей фільм до 2022 року, якби він вийшов до повномасштабного вторгнення, мене б це дуже сильно тригернуло, але я дивлюся його наприкінці 2024 року, і я побачив, як сильно місцеві редакції та медіа змінилися за ці два роки, коли стали працювати інакше, коли власники перестали нести їм гроші, коли політика зникла, бо вона не потрібна у воєнний час, а отже депутати перестали щось замовляти. Медіа змінили фокус, шукали іноземні інституції, які даватимуть гроші на проєкти, а отже й працювати треба інакше. Локальні медіа дуже змінились, і є багато зовсім не таких, як у цьому фільмі”, – сказав Олег Деренюга.
Режисер Роман Бондарчук з командою. Фото Катерини Середи
Головна редакторка 0512 Альона Ткаченко сподівається, що таких медіа, які показали у фільмі “Редакція”, залишилося дуже мало, та констатувала, що завдяки роботі з грантами значно покращилась якість локальних медіа.
Обговорюючи маніпуляції та фейки, які трапляються в місцевих медіа на Миколаївщині, учасники згадали фейк про 2,5 тонни заморожених собак, який розвінчав Інститут масової інформації у вересні цього року.
“Я буду радити цей матеріал на своїх тренінгах, бо це просто надзвичайний кейс. І справді, що більше деталей у фейку, це, на жаль, створює ілюзію правдоподібності”, – сказала Ольга Юркова.
Режисер фільму Роман Бондарчук зі свого боку зазначив, що обов’язково вніс би до свого кейсу історію про собак, якби знімав цей фільм зараз. “Ми можемо другу серію зробити. “Редакція після вторгнення”, – додав він.
Раніше ІМІ повідомляв, що медіа, політики, телеграм-канали, громадські активісти та блогери поширили 29 серпня новину про те, що в Миколаєві в аварію потрапив вантажний автомобіль, який нібито перевозив “2,5 тонни заморожених собак”. Ця інформація виявилася фейком.